Definitely leaving!

Hi!

Here I am again, I realise it’s been a long time since my last post but I’ve been busy.
Busy because I have a final match! The first match has become definite! So I’m leaving to live in the state Pennsylvania. Nederlands, staat zoals altijd weer onder de lijn 😉

So I’m leaving the Netherlands in July from Amsterdam Airport, but before that, I have a lot of things to take care of.
First of all, I had to get the visa process started. I got instructions via email and got started. First, I had to take new photo’s for my visa, because the US has different rules than the Netherlands. After that, I had to answer a lot of questions online, about my purpose in the US, how long I’m staying, where, am I planning any illegal activities. That took about 2 hours total.

Then I had to pay 160 dollar to make an appointment to visit the consulate in Amsterdam, the payment took 2 days to process. At first, the first possibility was on the 7th of June, but that seemed a little late to mee, considering that I’m leaving less then a month after that. So, I kept an eye on the site and suddenly I saw the opening that I was waiting for. I could change my appointment to the 17th of May. So, next week Wednesday, I can go to the consulate to finalize my visa. Finalizing basically means that I have to talk to someone there and they are going to ask some questions again to confirm my intentions in the US.

I also had to pick up my passport from the town hall and me and my doctor filled out my health forms. Now, I had to take a tuberculosis test, where they inject you with a fluid just under your skin and wait to see if you react to it. So I have to return on Thursday morning so they can see the result.
I also bought a suitcase with my brother, which is now standing proudly in my room just waiting to be packed. 7 more weeks, then the journey starts and I honestly can’t wait!

IMG_20170429_194942_160.jpg

Last Monday I got my flight itinerary so I now know that I’ll be flying from Amsterdam to Madrid and after an overlay of almost 2 hours, I’ll continue to New York. My total travel time will be 13 hours, of which I will spend 11 hours actually on a plane. I should probably tell you that I have never flown before. I’ll be in New York for 5 days to follow a program at the trainingschool.

For now, I’m enjoying all the time I can spend with my friends and family like Kingsday and going jogging with my ‘little’ brother. And of course, studying for my finals which are starting next week.

See you next time!


Hoi,

Het is al even geleden sinds mijn laatste blog, maar dat komt omdat ik het druk heb gehad! Druk, omdat ik definitief een match heb! Die eerste match, waar ik na mijn laatste blog een gesprek mee had, heeft mij diezelfde middag gevraagd of ik hun au pair wil worden. Dus, ik vertrek naar de staat Pennsylvania.

Ik laat Nederland achter me in Juli en ik vlieg vanaf Schiphol, maar voordat het zover is moet er nog veel geregeld worden! Eerst moet mijn visum in orde worden gemaakt, de instructies kreeg ik van Cultural Care in de mail dus ik kon beginnen. Dat begon gelijk al met nieuwe pasfoto’s maken, omdat de Amerikaanse overheid andere eisen stelt dan de Nederlandse, zo willen zij bijvoorbeeld vierkante pasfoto’s. Toen begon de online vragenlijst; waarom wil ik naar de VS, hoelang blijf ik daar, bij wie verblijf ik, ben ik nog iets illegaals van plan. Dit duurde zomaar 2 uur, maar daarna kon ik wel door naar het volgende deel van de aanvraag.

Een afspraak maken op het consulaat in Amsterdam, voordat je dit mag doen moet je eerst betalen. 160 dollar en 2 dagen later, omdat het 2 dagen duurt voordat je betaling geverifieërd is, kon ik dan toch een afspraak maken. Voor 7 juni..dit vind ik eigenlijk wel vrij laat omdat ik minder dan een maand later al vlieg en zij mijn paspoort later terugsturen met een koerier..Als er iets mis gaat, mag ik alles laten omboeken. Dus ik heb een weekje de site in de gaten gehouden en toen opeens kon ik mijn afspraak verplaatsen naar 17 mei! Gelijk gedaan natuurlijk, dus nu mag ik volgende week woensdag langskomen. De afspraak houdt in dat ik met iemand moet praten daar en mijn doel nog een keer moet uitleggen, maar ik verwacht geen problemen. Dan moet ik mijn paspoort achterlaten zodat zij mijn visum erin kunnen ‘plakken’.

Ook mocht ik mijn paspoort ophalen bij het gemeentehuis en hebben ik en de huisarts samen de gezondheidsverklaring ingevuld. Nu moest ik weer een tuberculose test doen om aan te tonen of ik dat heb of niet. Tuberculose is een bacterie die in de longen zit, als drager hoef je er geen last van te hebben maar je kan dus bacteriën ophoesten die anderen goed ziek kunnen maken. De test doe je bij de GGD waar ze een vloeistof onder je huid inspuiten, als je positief getest wordt krijg je rode kringen op de arm waar de vloeistof zit. Ik moet dus donderdagochtend terug zodat ze kunnen checken.

Ook heb ik met mijn broer een koffer gekocht, zie de foto hierboven. Dus die staat nu in mijn kamer, ik kan echt niet wachten om hem in te pakken, nog 7 weken wachten!

Ik heb mijn reisinformatie al binnen dus ik weet al dat ik 13 uur onderweg ben, waarvan 11 uur in een vliegtuig. En dat voor iemand die nog nooit heeft gevlogen. Ik vlieg van Schiphol naar Madrid en van Madrid naar New York. Daar blijf ik 5 dagen voor de trainingsschool. Na die vijf dagen, ga ik door naar mijn gastgezin!

Voor nu ben ik vooral veel tijd aan het doorbrengen met vrienden en familie zoals Koningsdag en hardlopen met mijn ‘kleine’ broertje. En natuurlijk ben ik ook hard aan het leren voor mijn examens, die volgende week beginnen.

Tot de volgende keer!

Leave a Reply

