The process

Hi,

Here I am again! I’m aware that it has been some time since my last post, but I’ve been busy. I’m going to post both English and Dutch, because my friends and family are going to be following my blog and not all of them are profound in English. Dus, Nedederlandse lezers, onder het Engelse gebrabbel vind je Nederlands!

So, that first match. I’m still talking to them and yesterday, I also spoke with their current au pair, she’s really nice and could answer all of my questions.

But, my matching has not stopped, in fact I’ve had 5 matches by now. See the cover photo, they’re marked by locations and the tiny numbers indicate their order. The blue balloons are the families I’m currently talking with, the red ones are done. As you can see, I’m mostly popular with people on the east coast, I don’t know why that is. I’ve also noticed that almost every family that matches has infants, like 2 months or 3 weeks old and a couple of twins!

The second family was really excited to talk with me, but decided to discontinue the program for the time being, to sort out some stuff.
The third family, I send them an email but never got an answer and they were gone from my matching account so I think they pulled back from me too.
The fourth family was also really excited to talk to me, but they needed an au pair in early June and the earliest I can leave is early July, so they decided to continue searching.
The fifth family is a match made last night, so I sent them an email this morning.

So, lots of things going on. I’ve also received papers from Cultural Care that I have to fill out. An agreement that I had to sign, they want a copy of my high school diploma and drivers license, a health form that my doctor has to fill out and a form that tells them that I don’t have a criminal record.

So I went to the City Hall to arrange my passport and the criminal record form. I have to wait two more weeks for my criminal record form and I have to go back for my passport this week. I took the wrong photo with me…stupid. I made an appointment with my doctor to fill out the health form and I’ve made the copies and signed the agreement.

On my matching profile I also have a part which is called ‘my au pair courses’. It consists of multiple courses about children, things like hygiene; safety; driving; first aid and how to entertain children. It takes about 8 hours and I’m at 25%, it has to be completed before you leave and you also have a book send to you by mail that you can use and have to take with you when you leave! When it’s 100% you get another course about the flight and then you’re good to go!

Now all I need is the family!

I’ve also had the conversation with the store manager and we’ve decided that one year is too long to be non-active, so my contract will be disbanded just before I leave.
Next to all of this, I also still have my social life. I’m trying to see my friends as much as possible before I leave, especially my best friend.

Well, that was it for this time I guess! So see you next time,

Malaika


Dus, die eerste match. Ik spreek hun nog steeds, we hebben nu twee gesprekken gehad via Skype en vanmiddag is er weer een. Gisteravond heb ik ook geskyped met hun huidige au pair, die is echt heel aardig en kon al mijn vragen beantwoorden!

Maar, ik zit niet stil, ik heb nu in totaal 5 matches. Op het kaartje zie je 5 ballonnetjes, dat zijn de plekken waar die gezinnen wonen, de kleine nummertjes geven de volgorde van de matches aan. De kleur blauw geeft aan dat ik met hun in gesprek ben, de rode ballonnen zijn gezinnen met wie ik geen contact meer heb. Zoals je ziet, is dit kaartje alleen maar oostkust, ik ben daar blijkbaar meer in trek dan de westkust. Maar gezinnen aan de westkust zijn ook welkom om met me te matchen hoor, ik zie het leven daar ook wel zitten! Ook heb ik opgemerkt dat alle gezinnen jonge kinderen hebben, de jongste 3 weken oud (!) en de gemiddelde leeftijd is 3 maanden in mijn matches.

Het tweede gezin was heel enthousiast en we hadden al snel een afspraak gemaakt om te Skypen, helaas ging deze afspraak niet door omdat er iets gebeurde en ze dus misschien niet door willen gaan met het programma.
Het derde gezin heb ik een email gestuurd, maar die hebben nooit gereageerd, dus die hebben denk ik geen interesse gehad.
Het vierde gezin was ook heel enthousiast, maar die hadden een au pair nodig begin Juni en dan kan ik nog niet weg wegens school, mijn eerste vertrekdatum is begin Juli.
Het vijfde gezin is een match die vannacht gemaakt is, dus die heb ik vanochtend een mail gestuurd.

Ik heb ook papieren gehad van Cultural Care die ik moet regelen. Een kopie van de algemene voorwaarden, een gezondheidsverklaring die de huisarts moet invullen, een Verklaring Omtrendt Gedrag (VOG, ook wel verklaring van goed gedrag) en ze willen een kopie van mijn middelbare school diploma en rijbewijs.

Dus, hoppa, ik naar het gemeentehuis om mijn paspoort en VOG aan te vragen. Die VOG verklaring moet ik 2 weken op wachten en mijn paspoort moet ik voor terugkomen. Ik had namelijk de verkeerde pasfoto meegenomen…stom. Van de week ga ik de gezondheidsverklaring invullen met de huisarts en de kopietjes liggen al klaar.

Op mijn profiel heb ik ook nog een ander gedeelte namelijk ‘my au pair courses’. Dit is eigenlijk een verzameling van korte cursussen over hygiene, eerste hulp, hoe je de kinderen moet vermaken, veiligheid en autorijden. Het duurt ongeveer 8 uur en je moet er mee klaar zijn voordat je weggaat, ik zit nu op 25%. Als je ze allemaal heb doorlopen en dus op 100% zit, dan krijg je nog een extra course namelijk een om je voor te bereiden op de vlucht! Ook heb ik een boekje thuisgestuurd gekregen, hierin staan heel veel tips en verhalen en ook zitten hier opdrachten in die ik moet doen in combinatie met de online courses. Het boekje moet ook mee als ik vertrek want hier gaan ze mee verder op de trainingsschool in New York!

Nu nog een definitieve match!

Ik heb ook gesproken met de filiaalmanager en we hebben besloten dat 1 jaar te lang is en dat we mijn contract gaan beïndigen voordat ik wegga. Ik heb ook nog een sociaal leven, jaja, het is echt waar. Ik probeer mijn vrienden nog zoveel mogelijk te zien voordat ik ga, vooral mijn beste vriendin.

Nou, dat was het wel voor deze keer! Tot de volgende keer,

Malaika

Leave a Reply

